Algemene voorwaarden AMA Zorg
E-mail: info@ama-zorg.nl
Website: www.ama-zorg.nl
Definities

  1. AMA Zorg: AMA Zorg, gevestigd te Barendrecht onder KvK nr. 81960565.
  2. Klant: degene met wie AMA Zorg een overeenkomst is aangegaan.
  3. Partijen: AMA Zorg en klant samen.
  4. Consument: een klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
    Toepasselijkheid algemene voorwaarden
  5. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten
    en leveringen van diensten of producten door of namens AMA Zorg.
  6. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
  7. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van
    derden uitdrukkelijk uit.
    Aanbiedingen en offertes
  8. Aanbiedingen en offertes van AMA Zorg zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
  9. Een aanbod of offerte is maximaal 2 weken geldig, tenzij een andere aanvaardingstermijn in het aanbod of de offerte
    staat vermeld.
  10. Als de klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt het aanbod of de offerte.
  11. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij partijen dit uitdrukkelijk en schriftelijk zijn
    overeengekomen.
    Aanvaarding
  12. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, behoudt AMA Zorg zich het recht voor de offerte of het
    aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding in te trekken, zonder dat de klant hieraan enige
    rechten kan ontlenen.
  13. Mondelinge aanvaarding van de klant verbindt AMA Zorg slechts, nadat de klant deze schriftelijk (of elektronisch)
    heeft bevestigd.
    Prijzen
  14. Alle prijzen die AMA Zorg hanteert zijn in euro’s, zijn inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals
    administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders
    overeengekomen.
  15. Alle prijzen die AMA Zorg hanteert voor zijn diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan
    AMA Zorg te allen tijde wijzigen.
  16. De prijs met betrekking tot een dienstverlening wordt door AMA Zorg vastgesteld op grond van de werkelijk bestede
    uren.
  17. De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van AMA Zorg, geldend voor de periode waarin hij de
    werkzaamheden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief is overeengekomen.
  18. Indien partijen voor een dienstverlening door AMA Zorg een totaalbedrag zijn overeengekomen, is dit altijd een
    richtprijs, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn
    overeengekomen.
  19. AMA Zorg is gerechtigd om tot 10% van de richtprijs af te wijken.
  20. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dient AMA Zorg de klant tijdig te laten weten waarom een
    hogere prijs gerechtvaardigd is.
  21. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, heeft de klant het recht om het deel van de opdracht te laten
    vervallen, dat boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.
  22. Ama Zorg heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen.
  23. Voorafgaand aan de ingang ervan zal AMA Zorg prijsaanpassingen meedelen aan de klant.
  24. De consument heeft het recht om de overeenkomst met AMA Zorg op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de
    prijsverhoging.
    Betalingen en betalingstermijn
  25. AMA Zorg mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het overeengekomen bedrag
    verlangen.
  26. De klant dient betalingen achteraf binnen 14 dagen na levering te hebben voldaan.
  27. Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het
    overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege in
    verzuim en in gebreke is, zonder dat AMA Zorg de klant een aanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke hoeft te stellen.
  28. AMA Zorg behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling dan wel een
    zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
    Gevolgen niet tijdig betalen
  29. Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is AMA Zorg gerechtigd de wettelijke rente van 2% per
    maand voor niet-handelstransacties in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een
    gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
  30. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding
    verschuldigd aan AMA Zorg.
  31. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
  32. Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag AMA Zorg zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn
    betalingsverplichting heeft voldaan.
  33. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen
    van AMA Zorg op de klant onmiddellijk opeisbaar.
  34. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door AMA Zorg, dan is hij nog steeds
    verplicht de afgesproken prijs aan AMA Zorg te betalen.
    Herroepingsrecht
  35. Een consument kan een online aankoop gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van reden ontbinden
    op voorwaarde dat:
    de dienst geen logies, reis, restaurantbedrijf, vervoer, cateringopdracht of vorm van vrijetijdsbesteding betreft
    het geen (opdracht tot) spoedreparatie betreft
    het geen weddenschappen en/of loterijen betreft
    de consument niet heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
    het geen dienst betreft die met instemming van de klant volledig worden uitgevoerd binnen de 14
    kalenderdagen bedenktijd en waarbij de klant uitdrukkelijk om de heeft verklaard van het herroepingsrecht af
    te zien
  36. De bedenktijd van 14 dagen zoals in lid 1 genoemd, vangt aan:
    zodra de consument de overeenkomst levering van de dienst heeft gesloten
    zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
  37. De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken via info@ama-zorg.nl, indien gewenst met
    behulp van het herroepingsformulier dat via de website van AMA Zorg, www.ama-zorg.nl, kan worden gedownload.
    Opschortingsrecht
    Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze
    overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
    Verrekening
    Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan AMA Zorg te verrekenen met
    een vordering op AMA Zorg.
    Verzekering
  38. De klant verplicht zich de volgende zaken voldoende te verzekeren en verzekerd te houden tegen onder andere brand,
    ontploffings- en waterschade evenals diefstal:
    geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
    zaken van AMA Zorg die bij de klant aanwezig zijn
    zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
  39. De klant geeft op eerste verzoek van AMA Zorg de polis van deze verzekeringen ter inzage.
    Garantie
    Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor AMA Zorg
    enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
    Uitvoering van de overeenkomst
  40. AMA Zorg voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap
    uit.
  41. AMA Zorg heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.
  42. De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het
    eventueel afgesproken voorschot door de klant.
  43. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat AMA Zorg tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de
    overeenkomst.
  44. Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat AMA Zorg tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst,
    komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant.
    Informatieverstrekking door de klant
  45. De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de
    overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik-baar aan AMA Zorg.
  46. De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie,
    gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet
    anders voortvloeit.
  47. Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert AMA Zorg de betreffende bescheiden.
  48. Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door AMA Zorg redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of
    bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit
    voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant.
    Duur van de overeenkomst betreffende een dienst
  49. De overeenkomst tussen AMA Zorg en de klant betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor onbepaalde
    tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn
    overeengekomen.
  50. Indien een overeenkomst voor bepaalde tijd is aangegaan, dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend
    omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met
    inachtneming van een opzegtermijn van maanden, c.q. een consument de overeenkomst opzegt met inachtneming
    van een opzegtermijn van 1 maand, waardoor de overeenkomst van rechtswege eindigt.
  51. Zijn partijen binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde werk-zaamheden een termijn
    overeengekomen, dan is dit nooit een fatale termijn. Bij over-schrijding van deze termijn moet de klant AMA Zorg
    schriftelijk in gebreke stellen.
    Opzeggen overeenkomst dienst voor onbepaalde tijd
  52. De klant kan een overeenkomst voor een dienst die voor onbepaalde tijd is aangegaan te allen tijde opzeggen met
    inachtneming van een opzegtermijn van .
  53. Een consument heeft het recht een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd op te zeggen met
    inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.
    Vrijwaring

De klant vrijwaart AMA Zorg tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door AMA Zorg geleverde
producten en/of diensten.
Klachten

  1. De klant dient een door AMA Zorg geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op
    eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst
    mocht verwachten, dan dient de klant AMA Zorg daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na
    constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.
  3. Consumenten dienen AMA Zorg uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de
    hoogte te stellen.
  4. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort-koming, zodat AMA Zorg in staat is
    hierop adequaat te reageren.
  5. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
  6. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat AMA Zorg
    gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
    Ingebrekestelling
  7. De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan AMA Zorg.
  8. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling AMA Zorg ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.
    Hoofdelijke aansprakelijkheid klant
    Als AMA Zorg een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de
    volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan AMA Zorg verschuldigd zijn.
    Aansprakelijkheid AMA Zorg
  9. AMA Zorg is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is
    veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
  10. Indien AMA Zorg aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit
    uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
  11. AMA Zorg is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of
    schade aan derden.
  12. Indien AMA Zorg aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)
    aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een
    verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het)
    factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  13. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts
    indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke)
    ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.
    Vervaltermijn
    Elk recht van de klant op schadevergoeding van AMA Zorg vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit
    de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het
    Burgerlijk Wetboek.
    Recht op ontbinding
  14. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer AMA Zorg toerekenbaar tekortschiet in de nakoming
    van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding
    niet rechtvaardigt.
  15. Is de nakoming van de verplichtingen door AMA Zorg niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas
    plaatsvinden nadat AMA Zorg in verzuim is.
  16. AMA Zorg heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de
    overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien AMA Zorg kennis heeft genomen van
    omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen
    nakomen.
    Overmacht
  17. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van AMA Zorg in de
    nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan AMA Zorg kan worden toegerekend in een van de
    wil van AMA Zorg onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant
    geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijk-heid niet van
    AMA Zorg kan worden verlangd.
  18. Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook – doch niet uitsluitend – gerekend: noodtoestand (zoals
    burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of
    andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computer-virussen,
    stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en
    werkonderbrekingen.
  19. Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor AMA Zorg 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan
    nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat AMA Zorg er weer aan kan voldoen.
  20. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de
    overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.
  21. AMA Zorg is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van
    de overmachttoestand enig voordeel geniet.
    Wijziging van de overeenkomst
  22. Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen
    of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.
  23. Voorgaand lid is niet van toepassing bij producten die zijn afgenomen in een fysieke winkel.
    Wijziging algemene voorwaarden
  24. AMA Zorg is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
  25. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
  26. Grote inhoudelijke wijzigingen zal AMA Zorg zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
  27. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te
    zeggen.
    Overgang van rechten
  28. Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de
    voorafgaande schriftelijke instemming van AMA Zorg.
  29. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid,
    Burgerlijk Wetboek.
    Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
  30. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de
    overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.
  31. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt
    komt van wat AMA Zorg bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
    Toepasselijk recht en bevoegde rechter
  32. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
  33. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar AMA Zorg is gevestigd / praktijk houdt / kantoor houdt is
    exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders
    voorschrijft.

Opgesteld op 12 juni 2022.